شرکت بازرگانی سازه گستر سعادت توس پایا بعنوان بزرگترین شرکت بازرگانی و تامین کننده آهن آلات، ورق آهن، چهارپهلو ST37، تسمه فولادی ST37، ورق فولادی، شمش فولادی، لوله صنعتی در شمال شرق کشور می باشد

 

مشاهده محصول » ورق ST52

 

 ورق روغنی

ورق آهن به دو دسته کلی ورق نورد سرد و ورق نورد گرم تقسیم می‌شود.

همانطور که گفتیم محصول خروجی نورد گرم، ورق سیاه است و محصول خروجی نورد سرد ورق روغنی نامیده می شود.

ورق روغنی که در بازار به ورق فولادی سرد نیز معروف هستند، دارای عرض استاندارد ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متر است و در ضخامت های ۰.۳ میلی متر تا ۴ میلی متر تولید می شوند.

ورق های روغنی در واقع پایه ساخت ورق‌های گالولنیزه هستند. این ورق ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • ورق روغنی st12
  • ورق روغنی st13
  • ورق روغنی st14

در میان این سه دسته ورق روغنی، ورق ST12 که اصطلاحا ورق کششی نیز نامیده می شود، پرکاربرد ترین نوع روغنی است. ورق های روغنی st12 در مصارف ساختمانی و صنعتی جهت ساخت سازه های مختلف بسیار مورد استفاده قرار میگیرند و قیمت ورق ST12 برای هر شرکتی متفاوت است.

کاربرد ورق های روغنی  عبارتند از:

  • پروفیل های ساختمانی
  • تولید پروفیل های مبلی
  • ساخت درب و پنجره
  • تولید بدنه کابینت
  • تولید قطعات صنعتی
  • ساخت وسایل برقی خانگی
  • ورق آهن
  • ساخت قطعات خودرو

شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت هفت الماس، شرکت فولاد غرب آسیا و ورق روغنی فولاد درخشان از تولید کنندگان مهم ورق های روغنی در داخل کشور هستند. ورق‌های روغنی وارداتی نیز بیشتر محصول کشورهای قزاقستان، روسیه، کره و چین می باشند.ورق آهن

قیمت ورق روغنی بسته به کارخانه تولید کننده و میزان تقاضای بازار برای آن محصول متفاوت است.

بدلیل تقاضای زیاد بازار برای ورق روغنی  ST12، قیمت ورق ST12 بیشتر از ورق ST13 و ST14 است بنابراین در هنگام خرید ورق روغنی به گرید آن توجه داشته باشید!

 

مشاهده محصول » ورق ST37

 

قیمت ورق آهن

به آلیاژی که پایه آن از آهن بوده، ورق آهن می گویند.

ورق آهن از مواد مختلفی تشکیل شده است که هر کدام در بخش مختلفی از صنعت ساخت و ساز و صنایع دیگر کاربرد دارد.

ورق های آهن انواع مختلفی دارند از جمله: ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گاوانیزه، ورق رنگی و ورق رنگی شیروانی

ورق سیاه

به ورق هایی که بوسیله نورد گرم تولید می شوند، ورق سیاه می گویند.

ورق سیاه یکی از اصلی ترین ورق های آهن موجود در بازار هستند که برای اندازه گیری کیفیت آن از شاخصی به نام ST استفاده می شود، این شاخص در ورق سیاه معمولی بین اعداد St33  تا St52 می باشد.ورق آهن

این نام گذاری بر اساس مقدار کربن موجود در مواد سازنده ورق آهن است، به گونه ای که ورق St 33 دارای کمترین مقدار کربن و در نتیجه بیشترین انعطاف پذیری نسبت به سایر کیفیت ها و ورق ST52 دارای بیشترین مقدار کربن و در نتیجه انعطاف پذیری خیلی کمی است.

همچنین ورق ST37 و ورق  ST52 پرمصرف ترین ورق های سیاه موجود در بازار هستند که در صنعت ساختمان به شدت مورد توجه قرار گرفته اند.

ورق سیاه در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان، تانکر سازی، خودروسازی، مخازن خاص، کشتی سازی و لوله سازی مورد استفاده قرار میگیرد.

بخش عمده ای از ورق سیاه در ایران تولید می شود.ورق آهن

کارخانه هایی نظیر فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین، ورق کاویان، نورد لوله اهواز، تعدادی از کارخانه‌های معتبر تولید فولاد و ورق سیاه ایران هستند که قیمت ورق  ST52 و دیگر ورق های سیاه نظیر ورق ST34، ST33، و ST37 برای هر کارخانه ای متفاوت است، اما به طور کلی اصلی ترین تولید کننده ورق سیاه در ایران، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است.

ورق سیاه طبق درخواست مشتری به صورت رول و شیت‌های برش خورده و فابریک (۱.۵*۶ – ۲*۶ – ۲*۱۲ – ۲*۱ – ۱.۲۵*۲.۵) در بازار موجود می‌باشد و ضخامت ورق‌ها از ۱.۸ تا ۱۰۰ میلی‌متر است که قیمت ورق سیاه با توجه به ضخامت و مقدار کربن آن متغیر است.

 

مشاهده این مطلب » مزیت فوق العاده ورق فولادی

 

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه ورق آهنی است که به وسیله فلز روی بر روی سطح آن ها پوششی ایجاد می شود.

ورق گالوانیزه در موارد بسیاری از جمله تولید کانال های کولر، شیروانی لوله های آب و جاهایی که امکان ارتباط با آب و خوردگی وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه یکی از بیشترین کاربردهای ورق گالوانیزه، تولید ورق گالوانیزه رنگی و ورق شیروانی رنگی است که در رنگ ها و ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شود و در ادامه به آنها می پردازیم.

استفاده از ورق های گالوانیزه مزیت های فراوانی دارد از جمله:

  • هزینه کمتر: برای انجام عملیات گالوانیزه، در مقایسه با سایر روشهای معمول جلوگیری از خوردگی، نیاز به هزینه کمتری خواهد بود و استفاده از ورق گالوانیزه ارزان تر خواهد بود. همچنین تعمیرات و نگهداری آن نیز هزینه کمتری خواهد داشت.
  • دوام پوشش: پوشش ایجاد شده از طریق گالوانیزه به دلیل داشتن یک ساختار متالورژیکی خاص، دارای مقاومت مناسب در برابر صدمات مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد بود.
  • محافظت در برابر صدمات محیطی به صورت اتوماتیک
  • ورق آهن
  • محافظت کامل توسط پوشش گالوانیزه

ورق گالوانیزه به دو صورت کلی رول فرم و فابریک در کارخانه تولید می شود.

ورق آهن گالوانیزه هم توسط کارخانه های ایرانی از قبیل کارخانه هفت الماس، کارخانه شهرکرد، کارخانه کاشان و هم توسط کارخانه های وارداتی مانند چین تولید و عرضه می شود.

 قیمت ورق گالوانیزه هر کارخانه با دیگری متفاوت است و عواملی مانند کیفیت و ضخامت ورق نقش به سزایی در تعیین قیمت آنها دارد.

 

مشاهده این مطلب » قیمت آهن در مشهد

 

 ورق رنگی

نوعی ورق گالوانیزه است که بدلیل اینکه جنس ورق پایه آن گالوانیزه است، به آن ورق رنگی گالوانیزه نیز گفته می شود.

ورق های رنگی ابتدا در کوره پخته می شوند.

فولاد های گالوانیزه پوششی از زینک اکسید دارند که در برابر عوامل محیطی از ورق محافظت می کند.

بدون این پوشش روی، ممکن است فلز اکسید شود یا زنگ بزند.ورق آهن

این پوشش روی که به ورق اضافه می شود، ورق گالوانیزه را در برابر خراشیده شدن و جای اثر انگشت مقاوم می کند و اجازه می دهد تا در طول ارسال و نصب ورق رنگی آسیب نبیند و یک سطح براق و تمیز در اختیار شما قرار بگیرد.

ورق گالوانیزه رنگی که نوعی ورق آهن نیز محسوب می شود، در صنایع تولید لوازم خانگی، صنایع ساختمانی، صنایع فلزی، لوازم خانگی و همچنین در صنعت حمل و نقل کاربرد زیادی دارد.

ورق های گالوانیزه رنگی در ضخامت های نازک، به صورت رول فرم در عرض های استاندارد ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متری تولید می شوند.

کارخانه‌های داخلی فولاد مبارکه، فولاد بهمن، هفت الماس و سمنان، و وارداتی چین از جمله کارخانه های تولید کننده ورق رنگی هستند که در رنگ های سفید یخچالی، آبی، صورتی، قهوه ای سوخته، قرمز، بنفش و نارنجی موجود می باشد.ورق آهن

ورق رنگی شیروانی

ورق رنگی شیروانی ورقی از جنس گالوانیزه با روکش روی است. نحوه رنگ کردن این ورق ها نیز مانند ورق رنگی است و تفاوت اصلی آن با ورق رنگی در تنوع فرم و شکل های آن است، که عبارتند از:

  • ورق کرکره سینوسی
  • ورق طرح سفال
  • ورق شادولاین
  • ورق آهن
  • ورق ذوزنقه
  • ورق پرچین شیروانی

هرکدام از ورق های رنگی شیروانی باتوجه به فرم آن کاربرد منحصر به فرد خود را دارد اما در مجموع می توان گفت عمده ترین کاربرد این ورق ها پوشش سقف و دیواره سوله، ساختمان، ویلا و غیره است.

ضخامت استاندارد این ورق ها ۰.۵۰ الی ۰.۶۰ میلی متر است و قیمت ورق شیروانی باتوجه به ضخامت و نوع کارخانه سازنده آن تعیین می شود.

از دیگر ویژگی های این ورق های گالوانیزه میتوان به تنوع رنگ، ظاهر زیبا، ضریب هدایت حرارتی کم، مقاوم در برابر خوردگی و قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد که به نوعی ورق گالوانیزه ارزان محسوب می شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *