شرکت سعادت توس پایا بزرگترین شرکت بازرگانی و تامین کننده آهن آلات، فولادهای آلیاژی، انواع تسمه ، انواع ورق فولادی و شمش فولادی، چهارپهلو فولادی و انواع لوله صنعتی در شمال شرق کشور می باشد

تولید داخلی دو دستگاه صنعتی

با یاری خداوند متعال توانسته ایم با هدف توسعه و جهش تولید و با همت روزافزون، اولین کارخانه ی لوله و پروفیل را در شرق کشور تاسیس کرده و کلیه ی امورساخت و ساز و راه اندازی آن را با بکارگیری متخصصین خود انجام دهیم و با تجربه ای که در صنعت آهن و فولاد در طول این سال ها کسب کرده ایم، امروز توانسته ایم موفق به ساخت دستگاه تست هیدرواستاتیک و دستگاه پخ زن لوله های فولادی بشویم. برای اطلاع از توضیحات دقیق دستگاه ها در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه تست هیدرواستاتیک  :

مهمترین تست جهت دریافت نشان استاندارد لوله های درز دار، تست هیدرو استاتیک می باشد که در آن لوله ی تولیدی بایستی توان تست فشار تا 50 بار را دارا باشد. بدین منظور از دستگاه تست هیدرواستاتیک لوله استفاده می گردد. مکانیزم کار به صورت کلی بدین شکل است که لوله ی تولیدی پس از انجام پخ زنی ، در بستر ماشین تست قرار گرفته و دو سر لوله توسط فک های ثابت و متحرک ثابت شده و فشار پمپ و جک هیدرولیک مسدود و آب بندی می گردد. در مرحله دوم فضای داخل لوله توسط پمپ با دبی بالا از آب برگشته و کاملا هواگیری می گردد.

بعد از آن توسط پمپ فشار قوی، فشار داخل لوله به 50 بار رسانده می شود و به مدت 10 ثانیه در این فشار ثابت نگه داشته شده و در صورت عدم افت فشار و نشتی تست لوله تائید می گردد و لوله از سیال تخلیه و آنلند می شود. با این دستگاه می توان لوله در سایزهای 6 تا 16 اینچ را با دستگاه هیدرو استاتیک آزمایش کرد.

نحوه کارکرد و لزوم دستگاه هیدرواستاتیک

  • از این دستگاه برای انجام تست فشار انواع لوله های فولادی و آزمایش تجهیزات غیر استاندارد استفاده می شود. این دستگاه با داشتن دو غلطک بالابر، لوله های تحت آزمایش را نگه می دارد و با استفاده از محور سیلندر مستر ، آنها را در میان صفحه ی فشارو صفحه ی رانش تحت نیرو قرار میدهد تا بتواند دو سر لوله را آب بندی کند. (آب بندی نهایی یا آب بندی شعاعی ). براساس حجم میتوان از پمپ های متفاوتی استفاده کرد ، برای مثال برای حجم بالا از پمپ فشار ضعیف جهت تزریق آب و برای حجم پایین از پمپ فشار قوی برای انجام تست فشار استفاده کنید .
  • این دستگاه از محور مستر سیلندر روغن و سیستم کنترل هوشمند (موازنه ی آب و روغن) برای انجام تست هیدرواستاتیک استفاده میکند و با اتخاذ سیستم لمسی کنترل هوشمند PLC ، تست فشار را بطور لحظه ای در زمان واقعی نمایش میدهد . همچنین منحنی تست فشار می تواند بطور خودکار پرینت گرفته شود و روی هارد دیسک کامپیوتر ذخیره شود.
  • این دستگاه دارای ساختاری ساده ، راندمان تولید بالا، طیف وسیعی از مشخصات ویژه، قابلیت جابجایی و قفل کردن، صفحه ی فشار لوله ی فولادی که می تواند لوله های مختلف را با طول های مختلف تست کند. این دستگاه برای لوله های فولادی بدون درز ، لوله های فولادی جوشکاری شده و لوله های فولادی جوشکاری شده ی مارپیچی قابل استفاده است .

مشخصات فنی دستگاه :

  • قطر : φ21 ~ φ1420mm ، (طراحی مقطع و ساخت تجهیزات)

  • طول 4-12 متر

مشخصات ویژه ی دستگاه :

پایه ، صفحه محور ، فشار دهنده ی صفحه فشار، تیر موازنه ی فشار ، قطعه فشار مستر سیلندر ، دستگاه نگهدارنده لوله فولادی ، سیستم کنترل هیدرولیک ، کابین کنترل ، میز کار (صفحه لمسی) ، سیستم کنترل فشار آب ، سیستم کنترل هوشمند برنامه نویسی PLC.

ساختار دستگاه :

این دستگاه می تواند مطابق با مشخصات فنی مورد نیاز کاربر مانند قطر لوله ، طول و ضخامت دیواره و غیره طراحی و ساخته شود. برای اطلاع از جرئیات آن ، با کارشناسان ما تماس بگیرید .

دستگاه پخ زن

نحوه کارکرد و لزوم دستگاه پخ زن

از آنجایی که پس از تولید لوله احتمال وجود پلیسه در مقطع لوله و همچنین عدم تعامد سطح مقطع نسبت به محور لوله وجود دارد و از طرفی جهت جوشکاری و اتصال دو لوله به یکدیگر نیاز به فضای لازم جهت گرده جوش می باشد، لذا این شرایط توسط پخ زن ایجاد می گردد.

دستگاه فوق شامل دو قسمت کلی، یکی نگهدارنده و میز کار لوله و دوم قسمت ابزارگیر و براده برداری می باشد که در این روش لوله ثابت بوده و ابزار در محیط لوله و لبه ی لوله ی آن دارای دوران می باشد و عمل کف تراشی و پخ زنی همزمان انجام میگیرد و میزان زاویه پخ زنی و مقدار کف تراشی قابل تنظیم است. با این دستگاه می توان لوله های سایزهای مختلف از 6 الی 16 اینچ را پخ زنی نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *