لوله های صنعتی در اندازه های متفاوت و ضخامت متفاوت موجود هستند. از این لوله ها برای انتقال مایعات و سیالات و در صنایع گوناگون استفاده میکنند. شرکت توس پایا فروشنده و عرضه کننده ی انواع لوله از مهمترین کاربردهای این لوله ها می توان به صنایع ساختمانی، سازه های فلزی سبک و سنگین و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی اشاره نمود. لوله های صنعتی در سایزهای متفاوتی تولید می گردند و اندازه این لوله ها نسبت به لوله های دیگر متفاوت می باشد به همین دلیل کارخانجات تولید لوله صنعتی لوله هایی با اندازه های متفاوت میان استاندارد و سایز متداول بازار تولید می کنند تا بتواند نیاز تمامی صنایع را برطرف نماید.های صنعتی بدون درز مانیسمان و لوله های جداره چاه در سایزهای مختلف می باشد.

 

بنر استعلام قیمت

معمولا این لوله ها از ورق های با ضخامت دو میلیمتر به بالا تولید می شوند که این مهم باعث آن می شود که مقاومت خمشی و پیچشی این لوله ها در حد مطلوبی باشد. از دیگر خصوصیاتی که می توان به این لوله ها اشاره کرد جوش پذیری عالی ، قیمت مناسب ، تنوع ابعادی و سختی سطحی می باشد.

انواع لوله صنعتی : 

  • انتقال مواد ( نفت گاز )
  • صنایع پتروشیمی
  • استفاده در شرایط بد اب و هوایی

انتقال نفت و گاز: یکی از مهم ترین کاربردهای لوله های صنعتی در این صنعت می باشد به این دلیل که این لوله دارای مقاومت بالا در برابر فشار است و بهترین گزینه برای انتقال موادی مانند نفت و گاز می باشد.

نحوه تولید لوله های صنعتی

لوله های صنعتی به دو روش تولید و عرضه می شوند روش اول لوله های که بدون درز ساخته می شود و روش دوم لوله های درز دار. 

نحوه ی تولید لوله های درزدار :

برای تولید لوله های صنعتی درز دار ابتدا ورق های را با ضخامت های مورد نظر و سایز لوله برش میدهند و با عبور از غلطک ورق ها را بشک گرد در میاورند. سپس فاصله ای که بین ورق ها به وجود می اید را جوش میدهند که به اصطلاح به ان درز میگویند. بعد از اتمام مراحل جوشکاری برای انجام ازمایش روی لوله و تست های مختلف برا اساس استاندارد های لوله انجام می شود تا مشکلی در لوله وجود نداشته باشد. انجام این تست ها برای این است که اگر لوله ها در مرحله جوشکاری اشتباهی صورت گرفته باشد با تست کردن ان از ان متوجه شوند و از ان جلوگیری کند. بعد تست کونیک اماده استفاده در صنایع مختلف می شود.

1
2

نحوه ی تولید لوله های بدون درز :

تولید لوله های صنعتی بدون درز توسط قالب های مختلف تولید می شود. برای تولید لوله های صنعتی بدون درز ابتدا شمش های فولادی را بر اساس سفارش گرفته شده برش میزنند. در مرحله بعدی شمش های فولادی را داخل کوره های میریزند که به ان کوره ها، کوره های قوسی گفته میشوند. در کوره قوسی فولاد را گرما میدهند تا فولاد کاملا سرخ شود. پس از سرخ شدن فولاد نرم شده و اماده سوراخکاری با دستگاه می شود. پس از انجام عملیات سوراخکاری فولاد ان را گرد کرده و وارد مرحله بعد می شود. در مرحله بعد که شلیک سمبه ای نام دارد فولاد را با شلیک سمبه به طول 12 متر در میاورد و وارد مرحله بعدی میشود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *