همه چیز درمورد تسمه فولادی

شرکت بازرگانی سازه گستر سعادت توس پایا بعنوان بزرگترین شرکت بازرگانی و تامین کننده آهن آلات، برشکاری ورق فولادی، چهارپهلو، تسمه فولادی، ورق فولادی، شمش فولادی، لوله صنعتی در شمال شرق کشور می باشد

جهت اطلاع از قیمت های روز و سفارش با شماره های ۰۵۱۳۲۴۰۴۰۰۰ | ۰۹۳۵۲۳۹۴۰۰۰ تماس حاصل فرمائید

معرفی تسمه فولادی

تسمه فولادی برشی از فلز است که در انواع صنایع مورد استفاده قرار میگیرد چرا که انواع آن بسیار وسیع است برای مثال تسمه آهنی ، تسمه آلیاژی،  تسمه آلومینیومی و … تنها برخی از انواع تسمه هستند.تسمه های فولادی عمدتا نسبت به سایر انواع تسمه برتری دارند. برای بارهای ناهموار و خشن و حالت های سایشی  و دمای بالا مناسب هستند. علاوه بر این درمورد تسمه های آهنی باید گفت که بدلیل اهمیت بالای درصد کربن و آلیاژ بکار رفته در آن، نصب برچسب مشخصات بر روی آنها الزامی می باشد. تسمه های فولادی از طریق نورد گرم تولید می شوند و به صورت کویل و یا ورق های برشی روانه بازار مصرف می گردند.

برخی از انواع تسمه های فولادی :

  • تسمه فولادی فابریک

  • تسمه فولادی ماشینکاری

  • تسمه فولادی نوردی

  • تسمه فولادی ترانس

تسمه فولادی فابریک

این نوع از تسمه های فولادی یک نوع پروفیل فولادی است، از طریق روش نورد گرم تولید می شود و با استفاده از مواد اولیه شمش فولادی پس از حرارت دهی در کوره نورد و رسیدن به دمای مشخصی وارد پروسه نورد میشود و آهن خمیری شکل با عبور از دروازه های معینی در انتهای کار به شکل یک مقطع مستطیل شکل در می آید.

تسمه فولادی ماشینکاری

تسمه ماشینکاری یکی دیگر از انواع مستطیل شکل تسمه فولادی می باشد که برای تولید آن با استفاده از قیچی برش آهن یک برگ ورق فولادی موجود را به عرض های مورد نظر برش میدهند . از این رو محصول نهایی دارای یک مقطع مسطیل شکل است که ضخامت آن ، ضخامت ورق مادر و عرض آن هم همان عرض های برش خورده است. به این محصول بر اساس بهره گیری از ابزار آلات و ماشین آلات برش و صاف کن که در پروسه تولید استفاده می­گردد، تسمه ماشین کاری میگویند.

تسمه فولادی نوردی

تسمه نوردی هم یک مقطع طویل فولادی مستطیل شکل است . تسمه نوردی بر اساس روش تولید دقیقاً شبیه تسمه فابریک است اما در تفاوت تسمه نوردی با نوع دیگر میتوان گفت : غیر از اینکه تسمه های نوردی عمدتاً در صنایع کوچکتر تولید میگردد ، در تولید تسمه های نوردی عموماً از شمش به عنوان ماده اولیه استفاده نمی شود و به جای آن از مواد اولیه دیگری استفاده میشود این مواد اولیه بر اساس سیاست تولید کننده انتخاب میشود.

تسمه فولادی ترانس

می توان گفت پرکاربرد ترین نوع تسمه تسمه ی ترانس است چراکه در بسیاری از صنایع بخصوص صنایعی که دقتی بالا در ساخت مصالح آنها کلیدی است مورد استفاده قرار میگیرد. انواع دیگر تسمه مانند تسمه ماشینکاری و یا تسمه نوردی به عنوان ماده اولیه تسمه ترانس هستند، بدین ترتیب که ماده اولیه در یک پروسه ماشینکاری از قالب های مورد نظر که از قبل موجود است و یا برای ابعاد مورد نیاز طراحی گردید عبور داده میشود و به سایز مناسب می رسند این ابعاد با دقت هایی نظیر دهم میلیمتر میباشد . جنس قالبها به دلیل مقاومت مناسب در برابر آهن از تنگستن در نظر گرفته میشود. تا مقاومت لازم را در برابر آن جهت اصلاح ابعاد .داشته باشد

تاثیر مواد اولیه بر روی قیمت تسمه فولادی

برای تولید تسمه نوردی این مواد اولیه قیمت بالاتری نسبت به سایر مواد دارند ، تسمه نوردی تولید شده بر پایه این مواد اولیه از قیمت بالاتری برخوردار است. از سوی دیگر برخی دیگر از تولیدکنندگان با استفاده از مواد اولیه نا مرغوب مثل میلگردهای AIII و … اقدام به تولید این محصولات می کنند که این انواع محصول به دلیل استفاده از مواد اولیه پرکربن از سختی بسیار بالایی برخوردار هستند. با توجه به این که استفاده از مواد اولیه نامرغوب باعث کاهش قیمت تمام شده برای تسمه نوردی میگردد لذا شاید شائبه گران فروشی در ذهن خریدار برای دیگر محصولاتی که از مواد اولیه مناسب در پروسه تولید استفاده کرده اند ایجاد گردد.

سایز بندی تسمه های آهنی
  • تسمه های آهنی با وزن 8/5 با طول 6 متری در سایز های 25 * 5 میلیمتر
  • تسمه های آهنی با وزن 42/9 با طول 6 متری در سایز های 40 * 5 میلیمتر
  • تسمه های آهنی با وزن 24 با طول 6 متری در سایز های 10 * 50 میلیمتر
  • تسمه های آهنی با وزن 115 با طول 6 متری در سایز های 40 * 60 میلیمتر
  • تسمه های آهنی با وزن 50/16 با طول 6 متری در سایز های 40 * 60 میلیمتر
  • تسمه های آهنی با وزن 00/15 با طول 6 متری در سایز های 4 * 80 میلیمتر
  • تسمه های آهنی با وزن 85/18با طول 6 متری در سایز های 50 * 8 میلیمتر
  • تسمه های آهنی با وزن 62.7 با طول 6 متری در سایز های 30 * 5 میلیمتر

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *