شرکت بازرگانی سازه گستر سعادت توس پایا بعنوان بزرگترین شرکت بازرگانی و تامین کننده آهن آلات، برشکاری ورق فولادی، چهارپهلوST52، انواع تسمه فولادی، ورق فولادی A516، شمش فولادی، لوله صنعتی در شمال شرق کشور می باشد

جهت اطلاع از قیمت های روز و سفارش با شماره های ۰۵۱۳۲۴۰۴۰۰۰ | ۰۹۳۵۲۳۹۴۰۰۰ تماس حاصل فرمائید

شمش فولادی
شمش فولادی از جمله فرآورده های میانی نورد فولاد است. شمش فولادی به دو صورت بیلت(Billet) و بلوم(Bloom) تولید می گردد. شمش فولادی که به صورت بیلت تولید می گردد، تحت عنوان شمشال نیز شناخته می شود و دارای سطح مقطع دایره ای و یا مربعی شکل است. بیلت دارای عرض کمتر از 15 سانتی متر و سطح مقطع کمتر از 230 سانتی متر مربع است و از این رو بیشتر برای مصارف تولید میلگرد و سیم استفاده می شود.
شمش فولادی که بصورت بلوم تولید می گردد، تحت عنوان شمشه نیز شناخته می شود. بلوم نیز دارای سطح مقطعی کمتر 230 سانتی متر مربع است اما عرض آن بیش از 15 سانتی مترمربع است. شمش فولادی بلوم معمولا برای مصارف ساخت ریل قطار، سپری، ناودانی، قوطی، تیرآهن کاربرد دارد

 

مشاهده این مطلب » کارخانجات شمش فولادی در مشهد

 

قیمت شمش فولادی

فرآیند تولید شمش فولاد

شمش فولاد مواد اولیه تولید فرآورده ها فولادی است. فولاد روش های مختلفی از جمله های کوره بلند (BF)، کوره قوس الکتریکی (EAF) و کوره القایی (IMF) برای تولید فولاد خام یا مذاب وجود دارد. برای تولید شمش فولاد از روش EAF یعنی کوره قوس الکتریکی استفاده می شود. تولید شمش فولاد به روش قوس الکتریکی ابتدا آهن قراضه داخل این کوره ریخته می شود سپس مخلوطی از آهن اسفنجی (Sponge Iron) ، آهک، کک، بنتونیت و مواد افزودنی دیگر به آن اضافه می شود.
سپس نمونه گیری انجام می شود و در آن اکسیژن دمیده می شود و به فولاد مذاب تبدیل می گردد. مخلوط مذاب تولید شده پس از تخلیه سرباره به واحد ریخته گری ارسال می شوند. سپس مواد مذاب داخل ظروف تاندیش ریخته شده و بعد از آن داخل قالب مسی آبگرد و سپس در طول مسیر غلطکی با پاشش آب خنک و به شمش منجمد تبدیل می گردد.

گرید های شمش فولادی

شمش فولادی دارای 2 گرید 3SP و 5SP از استاندارد فولاد ST37 می باشند. 3SP و 5SP در دسته فولادهای ساده کربنی قرار می گیرند که قابلیت عملیات حرارتی ندارند. از این رو کاربردهای آن، در مواردی است که استحکام بالا مورد انتظار نباشد. 3SP انعطاف بیشتری دارد و در صنایع نیازمند خمش و کشش استفاده می شود. شمش 5SP انعطاف پذیری کمتری دارد و در صنایع باثبات استفاده می شود که تحت نیرو و فشار نباشند.

قیمت شمش فولادی

قیمت شمش فولادی

قیمت شمش فولادی را می توانید در قسمت محصولات توس پایا دسته شمش فولاد مشاهده کنید. قیمت شمش فولادی به عوامل مختلفی از جمله برند کارخانه سازنده، مواد اولیه مرغوب به کار رفته و قیمت شمش فولاد در بازارجهانی بستگی دارد. قیمت شمش فولادی متأثر از نرخ دلار نیز می باشد و با توجه نوسانات اخیر ارزی شاهد بی ثبات بودن قیمت آن در بازار شمش بوده ایم.

شرکت سعادت توس پایا ارائه دهنده ی تسمه فولادی در ایران می باشد.
جهت مشاهده انواع تسمه فولادی از منوی بالای سایت به صفحه محصولات مراجعه کنید و برای کسب مشاوره رایگان ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *