فروشندگان تسمه فولادی

شرکت بازرگانی سازه گستر سعادت توس پایا بعنوان بزرگترین شرکت بازرگانی و تامین کننده آهن آلات، تسمه فولادی MO40،ترانس،SPK، میلگرد فولادی، انواع ورق، شمش، چهارپهلو فولادی، لوله صنعتی در شمال شرق کشور می باشد

قیمت تسمه (ورق تسمه)

تسمه یا ورق تسمه به مقاطعی به شکل مربع یا مستطیل که اختلاف عرض و ضخامت آن­ها با هم زیاد باشد، گفته می­‌شود. تسمه­ ها در جنس ­های متفاوتی ساخته می‌شوند که پرکاربردترین آن­ها تسمه فولادی است. تسمه­ فولادی انواع گوناگونی دارد و با توجه به کاربرد، شیوه ساخت آن مشخص می‌­شود. تسمه در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی، حمل و نقل بار، صنایع معدنی و ادوات کشاورزی کاربرد دارد.

قیمت تسمه فولادی در هر جنسی نزدیک به قیمت ورق فولادی در همان جنس است.

انواع تسمه فولادی و تفاوت قیمت آن‌ها

بیشترین کاربرد در بین تسمه­ های موجود در بازار مربوط به تسمه ­های فولادی ساده، گالوانیزه و فولاد ضدخش است. به طور کلی تسمه در آلیاژهای مختلفی انجام می‌گیرد و همین موضوع یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت تسمه فولادی است.

تمسه استنلس استیل

تسمه­ استیل 304 و 316 از معروف­ترین تسمه­ های موجود در بازار می­‌باشند. تسمه استیل 304 که با نام تسمه استنلس استیل 304 نیز شناخته می‌شود به علت وجود نیکل و کروم در عناصر تشکیل دهنده ­اش، مقاومت به خوردگی، سایش و حرارت بالایی دارد.

به علت ویژگی‌های ذکر شده تسمه فولادی 304 در محیط‌های با خوردگی بالا مانند آب دریا و در کشتی­ سازی کاربرد دارد. همچنین در ساختمان ­سازی و خودروسازی نیز کاربرد دارد. استیل 316 نسبت به استیل 304 مقاومت بیشتری دارد و در دمای بالا استحکام خود را حفظ می‌کند. وجود عناصری از جمله سیلیسیوم، منگنز، کروم و گوگرد در این آلیاژ سبب بروز ویژگی­‌هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی، سایش و پوسته­‌ای شدن شده است.

قیمت تسمه فولادی در این جنس یکی از گران‌ترین موارد است.

تسمه گالوانیزه

تسمه فولادی گالوانیزه در محل­ هایی کاربرد دارد که میزان خوردگی و رطوبت در آن بالا است. این تسمه با لایه­‌ای از روی پوشانده می‌شود و تمایل بیشتر روی به خوردگی سبب می­‌شود در محیط ­های خورنده همواره روی به جای آهن خورده شود. این نوع تسمه فولادی، از به صرفه‌­ترین انواع تسمه است.

قیمت تسمه فولادی با پوشش گالوانیزه بیشتر از کالای بدون پوشش و ساده است.

تسمه آهنی

تسمه آهنی، از فولاد با درصد کربن کم ساخته می­‌شود. این نوع تسمه نسبت به انواع دیگر نرم­‌تر بوده و انعطاف­ پذیری بالایی دارد. مدول الاستیک بالا و جذب خوب از دیگر ویژگی‌های این نوع تسمه است. در خصوص این کالا و عوامل موثر بر قیمت تسمه آهنی می‌توانید با کلیک روی لینک تسمه آهن چیست بیشتر بخوانید.

روش ساخت

تسمه ­های فولادی در صنعت با 4 روش ساخته می­‌شوند. با توجه به کاربرد، روش ساخت تسمه فولادی مشخص می‌گردد. اینکه کالا با چه روشی تولید شده یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت تسمه فولادی است.

تسمه فابریک

در ساخت این نوع تسمه از شمش فولادی استفاده می‌شود. شمش فولادی با آنالیز مورد نظر به روش ریخته ­گری مداوم، ریخته خواهد شد. در مرحله بعد شمش­ ها پیش ­گرم شده و طی چند مرحله نورد به ابعاد مورد نظر می‌­رسند.

تسمه نوردی

این روش مشابه روش تولید تسمه فولادی فابریک است با این تفاوت که ماده اولیه مورد استفاده در این روش، قراضه و بازیافتی فرآیندهای دیگر می‌باشد. در ادامه به کمک نورد سرد یا گرم، تسمه مورد نظر ایجاد می‌شود. به صورت کلی نورد سرد نسبت به نورد گرم مزایایی دارد و باعث می­‌شود کیفیت نهایی قطعه بهتر باشد.

تسمه ماشینکاری

این فرآیند در سه مرحله صورت می­‌گیرد. مرحله اول برش ورق است که طی آن ورق­ ها با استفاده از دستگاه گیوتین در ابعاد مورد نظر، برش داده می‌شوند. به علت برشی که توسط گیوتین ایجاد شده، ورق تاب برمی­دارد و برای برطرف کردن این مشکل طی نورد سرد ورق را از یک غلتک عبور می­‌دهند که به این مرحله اتوکشی گفته می­‌شود.

در آخر به منظور از بین بردن حالت تابیدگی (پیچیدگی­ هایی که طی فرآیند برش در محور طولی ورق به وجود آمده است)، در مرحله آخر مجددا ورق به روش نورد سرد از داخل غلتک عبور داده شده و لبه­‌های تیز آن ماشینکاری می‌شود. تسمه فولادی ماشینکاری نسبت به انواع دیگر کیفیت بالاتر، سطح صاف و یکنواخت­ تری دارد.

تسمه ترانس

در تولید این نوع تسمه، از انواع دیگر تسمه مانند تسمه نوردی، ماشینکاری یا فابریک استفاده می‌­شود. ماده اولیه از قالب­‌های موجود عبور داده شده و به سایز مناسب مورد نظر می‌رسد. به دلیل روش ساخت این نوع تسمه از دقت بالایی در ضخامت برخوردار هستند (دقت این تسمه­ ها در حد دهم میلی­ متر است).

کاربرد و تاثیر آن در قیمت ورق تسمه چیست؟

تسمه فولادی با توجه به کاربرد و صنعت مورد استفاده، در ابعاد و کیفیت‌­های گوناگون ساخته می­‌شود. کاربرد این قطعات به دلیل مقاومت بالا، قابلیت سوراخکاری و جوش پذیری خوبی که دارند روز به روز در حال افزایش است. این قطعات بادوام بوده و با توجه به جنس، توانایی تحمل وزن بالا را دارند.

تسمه فولادی در صنایع کوچک و بزرگ استفاده دارد، از لوازم آشپزخانه مانند یخچال، فریزر، مایکروویو، هود و لباسشویی تا ساختمان‌سازی و سازه‌های فولادی مصرف کنندگان تسمه فولادی هستند.

تسمه فولادی گالوانیزه به صورت گسترده کابل‌های مخابرات، برق و تلفن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تسمه فولادی در ساخت تیرچه­‌های فلزی خودایستا، گریتینگ (صفحات فولادی مشبک) و گاردریل، در صنعت ساختمان‌سازی به عنوان پایه پشتیبان ساختمان، نرده، راه پله، حفاظ و قفل درب، رادیاتور، پر کردن فضای خالی برای یک دست سازی سطح درب و پنجره، در دوچرخه سازی، ساخت ترانسفورماتور کاربرد دارد.

تسمه فولادی علاوه بر موارد ذکر شده در بسته‌بندی بارهای سنگین، ساخت بادبند، جان تیرآهن، تیرچه فلزی و لوازم چاقوسازی استفاده می­‌شود.

همچنین در صنایع اتومبیل‌سازی و تولید مقاطع باز فولادی به روش پرس برک، تسمه فولادی مورد نیاز است. علاوه بر کاربردهای صنعتی ذکر شده، تسمه فولادی در ساخت مجسمه‌های هنری سبب به وجود آمدن آثار زیبایی می‌شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *